-
Jozef voelt zich verbonden met Jezus, Maria en God. Hij heeft die keuze in alle vrijheid gemaakt en neemt de volledige verantwoordelijkheid. Hij probeert het ook in moeilijke tijden goed te doen op een weinig opvallende manier.
Hoe maken we deze waarde concreet in onze school ?
-
SCHOLENGROEP PRIESTER DAENS
COLLEGE, SCHOLENGEMEENSCHAP
KABORA, ONDERWIJSRAAD ERPE-MERE
uitwisselen van informatie. -
LERARENTEAM
gestructureerd en spontaan
overleg, personeelsvergadering
en studiedagen, werkgroepen,
teambuildingactiviteiten,
naschoolse sportactiviteiten -
OMGEVING EN NATUUR
activiteiten in samenwerking
met het rusthuis,leeruitstappen
en meerdaagse uitstappen,
naschoolse activiteiten met
externe verenigingen, speelweide
en blote voetenpad wijkafdeling,
kunstgrasveld peuterhuis.
-
OUDERS
oudercontacten, oudervertelgesprek,
digitale nieuwsbrief, ouderraad,
vriendenkring, informele
contacten, eetouders, hulp van
ouders bij vervoer van
leerlingen, leesouders, fietsouders,
website. -
STIMULEREN EN UITDAGEN
gedifferentieerd werken, aanbieden
van hoeken- en contractwerk,
projectenuitwerken, pluslezen,
werkwinkels, klas doorbrekend
werken, coöperatieve werkvormen,
kwartierlezen.
-
SCHOOL
uitwerken van een jaarthema met maandelijkse actiepunten,
projectweken, evenementen: schoolfeest, kerstmarkt,
carnavalsfeest, grootouderfeest, Sint-Maartenfeest,
Strapdag, eetfestijn, einde schooljaarreceptie,
mamadag/papadag. -
LEERLINGEN
samen leven en werken, sportdagen,
MOEV-activiteiten, middagactiviteiten,
dansen, huppelclub, leerlingen-parlement,
kindcontacten, kringgesprekken, knuffeljuf,
culturele activiteiten, zesde leerjaar maakt
kennis met secundaire scholen,
klas- en schoolafspraken,
derde kleuterklas maakt kennis met
eerste leerjaar ((brugactiviteiten
ism brugfiguur)