-
Jozef is een vakman. Wat hij doet probeert hij op een goede manier te doen. Hij neemt de tijd om dit ook aan Jezus te leren. Toch verplicht hij tot niets en laat ruimte voor de persoonlijke groei.
Hoe maken we deze waarde concreet in onze school ?
-
VERNIEUWEND WERKEN
volgen van training, opleidingen
nascholingen, samenwerken tussen
collega’s, gebruiken van aangepaste
leermethodes en materialen,
workshops fablab, talentenkaart,
studiereizen, computerklas –
computer – chromebooks –
tablets in de klas. -
LEERLINGEN
reflecteren op eigen handelen,
aandacht voor foutenanalyse,
reflecteren over leerhouding,
kindcontact,interactie
tussen leerlingen. -
COMMUNICATIE
informele contacten, infomomenten
voor ouders, oudercontact,
kindcontact, oudervertelgesprek,
inspraak van ouders,
open klasmoment kleuterschool
eind augustus, opendeur
moment, info in de schoolkrant,
overleg met ouderraad en
vriendenkring, gimme,
vernieuwde website, fotogallerijen,
facebookpagina.
-
ZORG-PASSIE
bijhouden van observatiegegevens,
aandacht voor vaardigheden en
attitudes, degelijke rapportering,
kind volgsysteem, werken met een
klasfoto, voldoende deskundigheid
en materialen om zorgleerlingen
te helpen, klasbesprekingen en
overgangsbesprekingen. -
KLAS- EN SCHOOLOMGEVING
verzorgde klassenwanden,
werken met computers in de klas
of in de computerklas, samen
zorgen voor een verzorgde
speelplaats, schoolomgeving
benutten in thema’s,
digitale borden in de derde
graad, beamers, chromebooks,
tablets, studie uitstappen.
-
BEWAKEN
Bijhouden van outputgegevens,
deelname aan genormeerde
proeven VCLB, bijsturen van
schoolwerking vanuit bevraging
kinderen/ouders, deelname aan de
kangeroewedstrijd voor wiskunde en
technologie olympiade,
interdiocesane proeven zesde
leerjaar, peilingonderzoeken van de
Vlaamse overheid. -
SAMENWERKING
Info vanuit Vlaamse overheid /
Katholiek onderwijs Vlaanderen,
ouderraad, vriendenkring,
scholengroep, scholengemeenschap. -
STIMULEREN EN UITDAGEN
gedifferentieerd werken, aanbieden
van hoeken- en contractwerk,
projectenuitwerken, pluslezen,
werkwinkels, klas doorbrekend
werken, coöperatieve werkvormen,
kwartierlezen.